Auto

Czyszczenie gaźnika domowym sposobem

Photo by Jorge César on Unsplash

Czyszczenie gaźnika to ważny element dbania o motocykl. Regularne czyszczenie zapobiega osadzaniu się zanieczyszczeń i zapewnia prawidłowe funkcjonowanie jednostki napędowej. W tym artykule przedstawiamy krok po kroku, jak wyczyścić gaźnik w warunkach domowych.

Jak wyczyścić gaźnik motocykla?

Aby wyczyścić gaźnik motocykla, należy najpierw zdemontować go z pojazdu. Dokładnie oczyść z zewnątrz za pomocą szczotki drucianej lub specjalnego środka. Zdejmij pokrywę i wlej do gaźnika benzynę, aby rozpuścić nagromadzone zanieczyszczenia. Użyj igły do przeczyszczenia otworów w dyszach. Na koniec przedmuchaj gaźnik sprężonym powietrzem, aby usunąć pozostałości. Zamontuj gaźnik z powrotem i sprawdź jego działanie.

Gaźnika Z Osadu Parafiny

Niekiedy podczas czyszczenia gaźników natrafimy na specyficzny problem - osad parafinowy. Ma on postać białawego nalotu, który jest trudny do usunięcia.

W takim przypadku należy rozpuścić parafinę przy użyciu benzyny ekstrakcyjnej. Następnie za pomocą sprężonego powietrza lub strzykawki z aplikatorem dokładnie przedmuchać wszystkie kanały i otwory. Na koniec dobrze jest dodać do benzyny preparat czyszczący wtryskiwacze, który pomoże pozbyć się pozostałości parafiny.

Jak wyczyścić gaźniki w motocyklu?

Aby wyczyścić gaźniki w motocyklu, należy najpierw je zdemontować. Kolejnym krokiem jest mechaniczne wyczyszczenie zewnętrznych elementów - obudowy, przepustnic i innych ruchomych części.

Następnie przystępujemy do kąpieli benzynowej. Gaźniki zanurzamy w benzynie ekstrakcyjnej i pozostawiamy na kilka godzin. Pomoże to rozpuścić smołę i inne zanieczyszczenia wewnątrz jednostek. Ostatnim etapem jest dokładne przedmuchanie sprężonym powietrzem i montaż gaźników z powrotem na motocyklu.

Jak poradzić sobie z awarią gaźników na trasie?

Awaria gaźników na trasie to sytuacja, której każdy motocyklista chciałby uniknąć. Jeśli jednak do niej dojdzie, należy w pierwszej kolejności upewnić się co jest jej przyczyną. Czasem może to być zwykłe zapchanie jednej z dysz.

W takim przypadku za pomocą igły lub drucika należy przeczyścić zatkany otwór. Jeśli to nie pomoże,Być może przyda się prowizoryczne przeczyszczenie całych gaźników. W tym celu zaleca się stosowanie specjalnych preparatów czyszczących do gaźników, dostępnych w sklepach motoryzacyjnych.

Jeśli i to zawiedzie, pozostaje holowanie motocykla do najbliższego serwisu w celu profesjonalnego czyszczenia gaźników.

Czyszczenie gaźników – z czym musisz się liczyć?

Czyszczenie gaźników wymaga wprawy i dokładności. Bez odpowiednich umiejętności i narzędzi można sprawić więcej szkody niż pożytku.

Przede wszystkim takie zabiegi wymagają demontażu gaźników, co przy niewłaściwym postępowaniu grozi ich uszkodzeniem. Niezbędne są też materiały takie jak benzyna ekstrakcyjna czy sprężone powietrze.

Trzeba się też liczyć z możliwością zagubienia drobnych elementów, np. dysz, które łatwo zgubić podczas czyszczenia. Dlatego warto rozkładać gaźnik w sposób uporządkowany i skrupulatnie sprawdzać jego kompletność po skończonej pracy.

Czyszczenie gaźników motocyklowych — Demontaż gaźników

Aby wyczyścić gaźniki motocyklowe, pierwszym krokiem jest ich właściwy demontaż z pojazdu. Większość konstrukcji posiada dwa gaźniki - dla każdego z cylindrów. Zanim zaczniemy odkręcać elementy mocujące, należy odłączyć przewody i linki od gaźników.

Następnie ostrożnie wyjmujemy oba gaźniki, uważając by nie urwać połączeń między nimi. Na koniec warto oznaczyć gaźniki tak, aby po wyczyszczeniu zamontować je dokładnie w tej samej pozycji - zminimalizuje to ryzyko problemów z synchronizacją.

Teraz możemy przystąpić do właściwego czyszczenia zdemontowanych już podzespołów.

Czyszczenie gaźników w motocyklu — Rozbiórka gaźników

Kolejnym krokiem po demontażu gaźników jest ich rozbiórka w celu dokładnego wyczyszczenia. Należy zdjąć pokrywę górną, a następnie ostrożnie wyjąć pływak z iglicą. Uważając, by nie uszkodzić delikatnych elementów.

Teraz można przystąpić do oczyszczania wnętrza gaźnika. Idealnym rozwiązaniem jest zanurzenie w benzynie ekstrakcyjnej i pozostawienie na kilka godzin. Pomoże to rozpuścić nagromadzone zanieczyszczenia.

Kolejnym krokiem jest użycie sprężonego powietrza - dokładnie przedmuchujemy wszystkie otwory i kanały w gaźniku. Na koniec można użyć preparatu czyszczącego wtryskiwacze, aby usunąć resztki smoły.

Po skompletowaniu ponownie skręcamy gaźnik i testujemy jego działanie przed montażem w motocyklu. Dokładne czyszczenie zapewni bezawaryjną pracę jednostki napędowej.